ALCC : Un appel pour membres du Comité exécutif / CCLA: Call for Executive Members

Please circulate widely/ circuler largement s’il vous plaît (le français suit)

According to its recently updated Constitution, the Canadian Comparative Literature Association/ Association de littérature comparée canadienne (CCLA/ ALCC) is mandated with holding elections for members of its Executive every two years, with the next election to take place at its Annual General Meeting at Congress at the University of Ottawa on June 2, 2015. There are 10 (ten) members of the Executive to be elected: a President, a Vice-President, a Media and Communications Officer, a Treasurer, the Editor of the Association’s affiliated journal, the Canadian Review of Comparative Literature/Revue canadienne de littérature comparée, an Early Career Scholar/Graduate Student Representative, and up to four Representatives from the membership at large. Descriptions of the duties of each officer can be found in the Constitution in Appendix A available on the CCLA website at: complit.ca.

Please note that all Executive members are required to participate in all Executive meetings and AGMs in some form. To ensure balanced regional and linguistic representation, nominations from the west and east coasts as well as Quebec are particularly encouraged.

Also please note that the Constitution stipulates that elections for the Editor of the CRCL/ RCLC be conducted through a call for proposals that invites evidence of relevant resources, such as university support. Candidates for this position should be senior scholars at a Canadian university with the rank of Professor or Associate Professor, a notable research record, and a broad understanding of Canadian scholarship in Comparative Literature and related fields. It would be considered an asset if the candidate has a reading competence in both official languages as well as previous editorial experience. Scholars with the above interests and qualifications are asked to submit a Letter of Intent outlining their reasons for seeking the position of Editor, their vision for the future of the journal, the role that they would like to play in achieving that vision, and their C.V., as well as a letter of institutional support from their home university, indicating the nature and extent of support for editorial responsibilities including for example, the provision of an editorial office, course remissions for the editor and the support of graduate assistants with duties assigned to the journal. Nominations for all positions should be sent to the Executive at admin@complit.ca by February 28, 2015. Any questions about the positions should also be directed to admin@complit.ca.

ALCC : Un appel pour membres du Comité exécutif

Conformément à la Constitution récemment mise à jour, l’Association Canadienne de littérature comparée / Canadian Comparative Literature Association (ACLC/CCLA) est obligée de tenir les élections de membres de son comité exécutif toutes les deux années. La prochaine élection aura lieu à l’Assemblée générale de l’association lors de sa réunion annuelle au Congrès de la Fédération des sciences humaine à Ottawa le 2 juin 2015. Dix (10) postes sont à combler au sein du comité exécutif: un(e) Président(e), un(e) Vice-président(e), un(e) Agent(e) de communications, un Trésorier ou une Trésorière, un Rédacteur ou une Rédactrice du journal affilié à l’Association – the Canadian Review of Comparative Literature/Revue canadienne de littérature comparée – un(e) Représentant(e) des chercheurs débutants, et jusqu’ à quatre Représentant(e)s de l’ensemble de membres. Les descriptions des responsabilités de chaque membre du comité exécutif sont disponibles à l’Appendice A en annexe de la Constitution, disponibles au site web : complit.ca. Veuillez noter que tous les membres du comité exécutif sont tenus d’assister à toutes les rencontres et aux Assemblées générales. Pour assurer une représentation équilibrée, on encourage particulièrement des nominations des cotes Ouest et Est du Canada et du Québec. Veuillez aussi noter que la Constitution stipule que les élections pour le poste de Rédacteur/Rédactrice du CRCL/RCLC doivent suivre un appel à de candidatures ou les candidat(e)s font preuve de ressources requises notamment sous forme d’appui formel de leur université d’attache. Les candidats pour le poste de Rédacteur/Rédactrice doivent être des chercheurs établis au rang de professeur titulaire ou agrégé à une université canadienne. Ils doivent aussi posséder un dossier de recherche distingué et des connaissances larges de littérature comparée et de domaines liés. La compétence en lecture des deux langues officielles et expérience en tant que rédacteur/rédactrice seraient considérés un atout. Les chercheurs avec ceux compétences sont invités à soumettre une lettre d’intention qui contient les suivants : les raisons pour lesquels ils veulent postuler au poste, leur vision de l’avenir du journal, la conception de leur rôle en avançant le journal, un CV, une lettre d’appui provenant de leur établissement qui indique la nature et l’envergure de soutien pour le fonctionnement d’un journal y incluant, par exemple, le provisionnement des locaux de bureau, les réductions de charge d’enseignement pour le rédacteur/la rédactrice et l’appui d’assistants de recherche liés au journal. Toute nomination pour les postes ci-dessus doit être envoyée au Comité exécutif à admin@complit.ca avant le 28 février 2015. Veuillez adresser toute demande de renseignement à admin@complit.ca.